Wednesday, September 23, 2009

BULA!

Fijifijifiji. Her er jeg da altså. Sitter og svetter i lobbyen på et hotell på hovedøya. Jeg har besøk fire øyer de siste dagene og sett sinnsykt mye fint. Det synker ikke inn, men jeje.
Okei, det var ei jente fra Canada som randomly hang seg på meg og som tilfeldigvis skulle reise akkurat de samme stedene som meg. HERREGUD, ER DET MULIG?? HU ER DET VERSTE JEG HAR MØTT. Unnskyld. Men hu var helt seriøst GRUSOM. Hu kalte Fiji "third world" fordi hu ikke fant noen steder hu kunne rette ut håret sitt. Heldigvis så har hu dratt et annet sted nå. HALLELUJA.
Anyroad, nok klaging. Folka her er sykt kule. Alle sier BULA! når du går forbi dem og alle er sååååå hyggelige. Jeg satt på caféen på hotellet istad og skjønte IKKE adapteren og strøm og pc osv, så kom det to kokker som jobber her og hjalp meg. Awww. Og de spurte om jeg ville være med dem og drikke kava etterpå. Awwwwwwwwwwwww.

Ja, kava! Har vi det i Norge? Det smaker rart. Man blir rar og nummen i munnen. Og her om dagen satt vi på tepper som var vevet av tørka palmeblader og drakk kava ut av halve kokosnøtter. Da følte jeg at jeg var på et eksotisk sted.
Jeje, jeg lar dere se bilder. Og så kan dere få fortelle meg åssen været i Norge er!










OM dere skulle være sjalu (av en eller annen merkelig grunn) så kan jeg trøste dere med
1. Dere har melk. Som ikke er fløte.
2. Dere har trolig et kjøkken og kan lage deres egen mat.
3. Dere har grovt brød.
4. Dere har venner og familie innenfor samme landegrense som deg selv.
5. Dere kan bli kjent med noen og IKKE reise fra dem to dager senere.
6. Dere behøver ikke tviholde på alle verdisakene deres når dere sover i frykt for tyveri.

TADA!

13 comments:

Julie said...

Fiji kler deg Arma=) Det er nesten like fint som deg<3

heidi said...

ååhhh jeg vil også!! kos deg masse :D

the actor said...

Arma! Så digg at du koser deg! Unner deg det, baby <3

ole//wombat said...

CAVA eller KAVA? for cava er billig champagne, stort sett

Nugget said...

fiiiiint! liker.

Anette said...

Stort problem å ikke få retta håret da. Sliter med det i Norge også jeg, altså.

Linnéa said...

her hjemme er været ok. står opp kvart på seks, kommer hjem 4 og sover til dagen etterpå. har det dritbra med andre ord. misunner deg ikke.

Mary Lou said...

<3 Å. jeg savner deg. hele tida.

Ingvild said...

Fy faen, virker(!) som du har det drittherlig! Kjenner meg igjen i lista di btw, særlig grovt brød. Fant omsider litt, men det er bare mørkt mel (altså farget) og koster drittmye! Ripoff!

Ragnhild said...

sikker på at det ikke var noe rart i den kavaen?

Ida Elevine said...

Åh, så misunnelig anyway!
(det klarblå vannet og solsolsol! oooh!)

- og hey, jeg har ikke grovbrød("tøust", liksom...litt smålei nå)
, eller de derre landegrensene du nevner....(jeg prøver å pugge det britiske kartet jeg.., sammen med min tibetanske medstudent som ikke likte brunosten jeg tilbød ham å smake på...!


* glad i deg, eksotiskevennen <3 *

AudM said...

Hva er det egentlig du er ute på loffen for? friår og verden rundt?

AudM said...

Cool! just for the fun lissom. kan tenke meg det går endeeel cash