Friday, May 22, 2009

Lowpoint

Idag var Mari og jeg rett og slett i byen i FEM timer. Lowpoint, tenker kanskje du? Neineinei, vi utforsket Kongsberg nemlig. Det finnes nemlig EN bruktbutikk her. Og en økologisk butikk. Og en superfin interiørbutikk. Og H&M. Men det siste prater vi ikke om, for det er så flaut å havne der uansett hva man gjør i byen (ikke vondt ment, Julla).
Janei, jeg kom til å tenke over kjøpevanene mine da vi gikk fra det ene stedet til det andre. Kjøpevanene mine. HELLUUUUUUUUU, de har forandret seg assa.

Før kjøpte jeg ALT
- ALT av accessories
- ALT av urtemedisiner osv
- ALT av vanlige medisiner (går til legen, klager, får resept på noe random, kjøper, bruker ikke)
- ALLE kopper jeg så som tok mer enn 3 dl
- ALLE klokker (FY FAENHORE, de tikker så høyt, så de bare står der (men de er veldig fine da))
- ALLE nye klær vi fikk på jobben (og hei, sorryborry, intet vondt ment, men jeg har rett og slett ikke sånn voldtsomt veromoda-stil altså)
- ... en gang så kjøpe jeg dritmange vaskemidler, men det prater vi ikke om.

Poenger er vaffal at jeg brukte penger for å bruke penger. De på luksusfellen er pyser i forhold til det jeg dreiv med. Men nå er det lysere tider for bankkontoen min og litt mørkere tider for galskapen min. Idag klarte jeg å styre meg fra å kjøpe en kjole jeg hadde veldig lyst på. En KJOLE. Hallo, jeg kjøper alle kjoler jeg ser. Og denne hadde blomster! Og hallo, jeg kjøper alle kjoler med blomster jeg ser.

Jeg unnet meg et par øredobber, sjokolade og kaffe. Eller sjokolade var det ikke snakk om å IKKE kjøpe, det var særr et must. Var krise faktisk.
Kjenner at jeg skriver mer når jeg har litt kaffe og litt sukker innabords. Huhuhurra.

5 comments:

Mary Lou said...

Sjarmerende bilde. Var fint i dag da! OG det var igjen mat til meg. Fantastisk.

Linnéa said...

hallo, ja

Kristine said...

bra det ikke er bare meg som er shopaholic. bra at du er på vei til å bli tørrlagt

heidi said...

selvfølgeli er jeg atten :) (spesielt når jeg er ute) men jeg tar igjen ved å kjøre opp først :)

julie aida said...

JEG TROR DU ER FRIVILLIG DA!!!!! send mail og spør hei er jeg frivillig omgomogmgogomgmo