Monday, January 19, 2009

Fint

Idag satte jeg meg godt til rette på venterommet på Kongsberg Tannklinikk. Jeg regnet med å vente i ca et halvt år før jeg fikk komme inn. Så jeg dro jo opp strikketøyet og rakk såvidt å prate med den hundreogfemtitre år gamle damen som satt der og hun var fryktelig imponert over strikketøyet mitt. Men det var det eneste jeg rakk, for de slapp meg inn etter bare sånn syv masker eller noe. Anyroad. NULLHULL! Yeah! Hun smurte gul, klissete fluor på tennene mine og pirket litt i tennene mine. Alt dette betalte jeg hundreogfire kroner for. Og det var MED 75% moderasjon. HALLO? Det vil si at neste gang jeg er hos tannlegen og det blir pirking og litt fluor så koster det meg FIREHUNDREOGSEKSTEN kroner, for da er jeg voksen. Jeg tør ikke tenke på hvor mye jeg må betale hvis jeg faktisk HAR hull.

Og over til et annet problem jeg traff på. Dører. Trekk vs. skyv. Det er det VERSTE jeg har vært borti. Kunne ikke dører bare gått begge veier? Jeg står der og trekker/skyver og tar faen meg ALLTID feil.



Följ min blogg med bloglovin

13 comments:

Anonymous said...

Jeg kan fortelle deg hvor mye det koster, for FIRE hull. Fy faen!!!! Men du.. skal det stå "skyv" også? :-p

Anonymous said...

Litt ironisk at det står "Trekk" på døra inn til tannlegen...

Jeanette said...

Så og si en regel det: Står det trekk så skyver man, står det skyv så trekker man...

Anonymous said...

wow, steik, masse penger.

Linnéa said...

Så fliiiiiiiiiiink å pusse tenner a liksom!

Anonymous said...

Jeg er også alltid på den samme tannklinikken.. Og det pleier å ta ett halvt århundre før man kommer inn! Kanskje jeg også skal ta med strikketøyet mitt og få noen nye venner?
Og jeg hater, virkelig haater trekk/skyv problemet. Jeg har gått på samme skole i ett halvt år, men får enda ikke til den utrolig irriterende døra! BLi statsminister, og krev begge-veier dører. Overalt i Noreg!

Anonymous said...

jeg tar også alltid feil i dører! selv om det står der og alt mulig

Julie said...

AKKURAT hos tannlegen tar alltid jeg også feil av de dørene der. Tror det har lurt inn noe hypnotiske koder bak disse bokstavene slik at man tror det står noe annet... og i tillegg jeg går meg alltid vill når jeg skal finne fram til tannleggen

Ragnhild said...

jeg tar alltid feil av trekk/skyv.

Anonymous said...

fordi jeg får ikke lov til å låne noe av kostymet :/ skjønner ikke hvorfor..

Anonymous said...

joa, det krever ikke så rent lite intelligens for å åpne en dør... du milde...

_Trine_ said...

Hehe, konge:D

Anonymous said...

Tannlege, ja. Jeg kan fortelle deg litt om hvor dyrt det er når man er "voksen". Der jeg går koster det som følger: Bare det å få en time koster kr 375 (pr. konsultasjon), oppdekking kr. 90 (instrumentene de bruker for å sjekke over tenna), bilder ca kr. 300. Pussing (med gugge) ca kr 200. Hvis de da finner ut at det ikke er hull eller andre ting de kan gjøre så koster det altså den nette sum av 965 kr!!!!!!! Hvis man da er så uheldig at men har et lite hull, koster det 750 kr, oppå alt det andre, å fikse det. Konklusjon; en tannlegetime "med hull" koster sånn ca 1700-1800 kr.