Thursday, October 09, 2008

Kollektivhoretrafikk

Dagen igår var................ både og.
Tok tur1 inn mot oslo med kristin. Mimra om tiden med Robbie (det tar jeg en annen gang, er et kapittel for seg selv, et faens langt et) og chilla greit. Vi var med Marte og spiste pizza og hadde generell hygge. Fikk til og med en omvisning på Blindernnn i MØKKAREGN.
Anywho. Det mest interessante er seff det som var værst for meg. Det var da jeg skulle hjem. Legg merke til at jeg var ALENE. Og legg også merke til at jeg gikk på toget 19:17.

Jeg skulle
- chille greit på toget (oslo-kongsberg) med en bok og en boks Solrik (<3 btw)

Det ble til at jeg
- Chilla fra Oslo til Asker før vi fikk beskjed om at det var strømløst i Drammen og vi måtte av i Asker.
- Stod og IKKE-chilla greit på Asker i cirkus dritlenge
- Fikk tatt tog videre til Brakerøya (omg, random sted?)
- Stod i regnet og venta på en buss som skulle ta oss med til Drammen
- På den bussen var det helt SYK danseband-musikk (særr, skyt meg)
- I Drammen fikk vi beskjed om at vi måtte vente til klokka ELLEVE med å ta tog hjem.
- ...men jeg klarte å snike meg med på en taxi spandert av NSB
- Sjåføren kjørte i 120 km/t og jeg var hjemme på femogtjue minutter mot de kanskje førti minuttene det vanligvis tar å kjøre drammen-kongsberg.

Jeg var vel hjemme kvart over ti.
Etter å ha tenkt meg nøye om så kan jeg konkludere med
DØD OVER NSB.

11 comments:

Anonymous said...

Den der er jeg lett med på!

Mary Lou said...

Åh, herlige greier du...

*Ida* said...

nsb er teite ja. har selv opplevd en del i "pendler-perioden" min med trening i Oslo to ganger i uka :P Skøyen er en tåpelig stasjon.

Jeanette said...

Licence to kill!

Anonymous said...

Er så irriterende det der !!

Om dere vil få gavekort fra h&m eller gina så kan dere melde dere inn her :
http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=31761
Der må dere skrive 41328 der post nr skal stå og by Göteborg! på adresse kan du bare skrive noe, f.eks Molde.
Da er du medlem, men du må sende en mail til support@gratisklader.se for å forklare at du bor i Norge og din egen adresse. Dette er helt gratis og du får poeng ved å bare trykke på liker osv, når du har nok poeng kommer det et gavekort i posten din. :):)

Anonymous said...

nsb kan legge seg ned å dø. men en gang fikk jeg gratis is av nsb. så de kan bare dø litt.

Anonymous said...

Men ellers var det en koselig tur?:)

Anonymous said...

Tog = buss i Norge. Alltid!

Marianne ! said...

hva erre du sier? NSB som alltid er presise.

Anonymous said...

sånt må man bare regne med:) jeg elsker nsb/tog generelt.

Ragnhild said...

hahahahaha, nå lo jeg!