Friday, February 08, 2008

Begynnelsen på slutten

Hver fredag begynner jeg på skolen kvart på ti. Hver fredag tar jeg buss sammen med André. Hver fredag prater vi om Youtube i religionen. Hver fredag kjøper jeg kanelbolle i kantina. Hver fredag ser jeg Gina i klær fra Vero Moda.
Alt dette er fredagen min. Tegn som tyder på at uken straks er omme. Tegn som tyder på at jeg kommer til å jobbe dagen etter, for da er det lørdag. Lørdag med stor L. Lørdag er dagen som forsvinner fortere enn vi håpet på. Dagen der hvor folk drar på Beats (som i rytmer) og danser til til nettopp disse rytmene. Lørdag er tett knyttet opp mot søndag. De går i hverandre. Som hånd i hanske. Søndag er søvn for noen og lekser for andre. Dere kan bare gjette hvilken av dem jeg velger.
God natt, godtfolk.

6 comments:

Jon said...

Jeg hater søndager. Det betyr kirke, søndagsskole og lekser. Fucked up okla..
Lørdager er kjekke da:)

Anonymous said...

søndag er lekseeeeeeeeeeeeer

Julie said...

huff.. har aldri likt søndager.. de er liksom så daffe og grå.. og nå er dem fyllt til randen med lekser

Espen said...

Søndager er daffe og kjipe. Eller, som regel har de rent bort i lekser, eller så har det vært fotball med gjengen hver eneste søndag. Imorgen er det revyøving all day long i tillegg til lekser. Og fotball på TV! Oi...

Christine Tallulah said...

søndager = rydde rom. det slår aldri feil. selv ikke etter jeg fylte 20.

Anonymous said...

hahah, beats (som i rytmer). HOVE <3