Sunday, December 17, 2006

Marsipanpølser, marsipan, marsipanpizza og litt sånn

På torsdag var det marsipan... nei, det var skolefest. Sant det. Det var gøy. Bedre enn ifjor. Men jeg orker ikke skrive om det nå. Nei, nå skal jeg skrive om marsipan. På fredag lagde Charlotte, Marie, Marita, Linn og jeg pepperkaker og marsipanfigurer hos Marie. Marita lagde hjerter, Linn lagde pervo ting, jeg lagde pizzaer og pepperkaker fylt med sjokolade, Charlotte lagde proffe ting og Marie lagde ikke så mye siden hun passet på pepperkakene i ovnen. Men hu lagde sikkert noen fine ting, hun også. En snømann for eksempel. Jeg måtte dra med ni-bussen. Det er siste buss.
Da jeg kom hjem måtte jeg gjøre gym og media. Det betyr at jeg var i seng klokka TOLV. Jeg skal liksom opp seks. Anita henta meg kvart på syv som vanlig og jeg vinket til henne igjennom soveromsvinduet mitt. Det var et hælvette på jobben. Mer enn vanlig. Folk skulle ha jule-ditt og jule-datt. Men humøret opprettholdt vi! Da vi skulle kjøre til byen, så jeg døden i øynene. Vi skulle rundt et hjørne og det kom en bil liksom på en måte bak oss, men sånn at den kunne kjørt inn i bilen til Anita på den sida jeg satt på. Trygt. Jeg kødda med hu om at hun ikke måtte kjøre på noen eller bli kjørt på, resten av veien. Da jeg skulle ut av bilen, ba jeg henne om å bare fortsette å kjøre for å ikke få bot. Det som var greia var at det overraskende nok dukket en mann opp foran bilen. Han skreik - HÆLVETTE! og jeg og Anita så slik ut i ansiktet, begge to: :O
Resten av dagen handler ikke så mye om marsipan. Egentlig så handler ikke lørdagen om marsipan i det hele tatt. Men den kunne gjort det.
Søndagen, idag, handler litt om marsipan. Jeg ble vekt av en meldig fra mamma. Hun har akkurat lært seg å skrive meldinger. Det var mat allerede. Borek... eller det heter "børek" her i Norge. Bilen til Amela brakte meg til Buskerud Storsenter. Jeg dro frem en liste over hvem jeg skulle kjøpe gave til. Disse er de jeg klarte å kjøpe til:

Daniel
Eirin
Anita
Kaisa/Linn/Marita (er ikke sikker på hvem jeg skal gi den til)
Meg selv (uh, jeg lurer på hva det kan være!)
Emil
Alma
Amela

Jeg var flink. Etterpå kjøpte jeg meg marsipanpølser på butikken.
Nå spiser jeg dem. Derfor handlet helgen litt om marsipan. Mer enn vanlig iallefall. Jeg er jo tross alt muslim.

16 comments:

Ragnhild said...

Hei Arma! Jeg har aldri vært helt fan av marsipan jeg. Men det er sikkert morsomt å lage figurer av den.
i går var jeg på Buskerud Storsenter og shoppa julegaver og sånt. Hvorfor kunne vi ikke dratt dit samme dag, så kunne vi møtt hverandre?!

Anonymous said...

UNNSKYLD MEG! Jeg lagde FAKTISK noe som liknet på et fly forfra..altså en propell! Og når du hadde dratt tok vi helt av med pyntinga av pepperkakene!! haha! Mauren til Linn blei FAKTISK en av de fineste etter at vi pynta den;) Jeg fant masse dill i skapet så pepperkakene ble fylt av melis i alle mulige farger, sølvkuler, krokan, hjerter, litt godteri og litt sånn rart som marita hadde med(A) haha!
Jeg var faktisk i Lier på lørdag jeg! Fikk gjort ferdig ALLE gavene til venner ihvertfall=) Pluss bittelitt til meg selv og da(A)

Arma said...

du vet at jeg sjekker din timeplan og gjør sånn at det er helt "tilfeldig" at vi ikke møter hverandre?

Arma said...

pynta dere pepperkakene med den heroinen marita hadde med?!


oi, jeg skulle kanskje ikke sagt det?

Anonymous said...

HERREGUD! det var jo ikke heroin da! guri malla så tafatt! Hva vil du at folk skal tro om søte snille Marita??? herregud ass var jo ikke det da*oppgitt* OMG! Jesus! Ja alle de kristne gudlige orda! Det var jo mariuhana eller hvordan i POKKER det skrives(A)

Arma said...

åja, for jeg trodde dere pynta enten med den heroinen eller de pillene? nei, men de må vi spare til de virkelige godsakane!

Ragnhild said...

ja, tenkte meg det arma. du bare unngår meg.

Eveline said...

Bare et forslag: Det er kanskje ikke så smart å si sånne ting som detta på denna vide, breie og verdensvante internetten jenter. Dette skal du vite alt om Arma, du som har media, og Marita også forresten. Husk på hvis dere skal ha jobb. Ja, du har jo jobb Arma, men du gjør ikke annet enn å klage over den. Aller mest klager du over kundene. Jeg er glad ikke jeg er kunde hos deg. Tenk hvis de som er kunder hos deg leser bloggen din. Han som satt å lese avisa her en dag for eksempel. Han du sa så snillt hei til, han tror sikkert ikke at du driver å baksnakker måten han spør etter ei bolle på, men det gjør du altså.
Likevel Arma, fred ut og inn. God jul.

Anonymous said...

hahaha marihuana?! :O I'm in shock!! Det var jo bare kokesjokolade fra freia!! <3 Men koselig var det uansett, drugs or not :)

Arma said...

jeg har jobb. de tillatter bruken av dop. men vi bruker ofte kodeord, som f.eks. "kokesjokolade fra freia". men eveline da, du hadde klagd du også. de fleste er noen jævler. jeg tenkte over at TENK hvis noen av dem leser bloggen min. KJIPT det!

Anonymous said...

Hvorfor ikke lage et dekknavn Arma? Som du bruker på jobb? For eksempel.. hmm la meg se
Moske Amra?

Arma said...

så kjekt (se url'n til bloggen uhu), men det står på kassa at jeg heter arma... synd

Ragnhild said...

halla
krykker

Anonymous said...

Jeg kunne ønske jeg kunne spise marsipan jeg, for det er jammen i meg deilig. Men det kan jeg ikke, for jeg er allergisk:/ Æsj..

Anonymous said...

som du og marita ikke bruker heroin?

Arma said...

hæ? jo, seff bruker vi det? hvem gjør ikke det?