Thursday, October 08, 2009

This is for you, Linzi

Det som virkelig skiller reise fra å være hjemme må være
1. Du vet ikke hvor mobilen din er. Men du har full kontroll på passet ditt.
2. Mennesker ser på deg. De VET at du er turist. Kan selvfølgelig ha noe å gjøre med ett stykk gigasekk på ryggen, eventuelt kartet på størrelse med et middels stort bad du har brettet ut og det forvirra blikket.
3. Du har én hårstrikk du tvilholder på.
4. Alle klærene dine er rullet sammen, fremfor brettet.
5. Du vurderer klesvask utifra hvor lenge du skal være på stedet klærene skal tørke, sånn at du ikke må rulle sammen fuktig tøy.
6. Våtservietter.
7. Brød til alle måltider.
8. Du må tenke deg om før du bruker nettet, for du har bare et eksakt antall gyldne minutter.
9. Du kjøper ting etter hvor lite og fleksibelt det er. Kan det knuses? Ja? Neitakk.
10. Dette gjelder nordmenn: Du er på konstant utkikk etter mennesker med klær/sekk fra Bergans. Da er de nesten garra norske.

Så har vi hva som skiller Australia fra Norge/resten av verden
1. De har ikke H&M
2. De har ikke Gina Tricot
3. De har ikke Topshop
4. De har ikke Urban Outfitters
5. De har ikke Vero Moda/Bik Bok/Cubus/Lindex
6. De har ikke ostehøvel

7. De kjører på feil side av gata
8. De sitter på feil side av bilen
9. Vannet i vasken går ned i sluket motsatt av hva det gjør hjemme
10. To-dollar-kroningen (ehm) er mindre en en-dollar-kroningen. Og 50cents-kroningen er større enn både to-dollar-kroningen OG en-dollar-kroningen.
11. Det er kaldere i sør enn det er i nord (jeg er btw i Melbourne nå)

Ja, jeg legger ved et bilde av meg. Må nesten ha ett bilde på denna bloggen. Og så har jeg btw fått noen schtøøøge solbleika """""striper"""""""" i luggen.

10 comments:

Nori said...

jeg tviholder på den ene strikken jeg har, og jeg er så aldeles ikke på tur.

ole//wombat said...

shit! faen så lik du var julie på det bildet! skummelt.

Linnéa said...

jeg dør.
men husk at femmern er større enn tiern.

ble alt bra igjen nå?

heidi said...

serriøøøøøst, æ har sååå lyst t å vær i dine sko no!

Ragnhild said...

sjæl ass med strikken

kristin said...

jeg synes du likna akkurat deg sjæl

AudM said...

9. Vannet i vasken går ned i sluket motsatt av hva det gjør hjemme

hæ?!?!?

Mary Lou said...

strikken ja, har ein einaste ein sjæl.

tommel opp på liste nr 1, punkt 4!
(minner litt om telttur1:) )

Pen og fin, som alltid.

Nugget said...

haha, liker nr ti, nordmenn <3 var litt samme greie når jeg bodde i u s of a.

duperjulie said...

Åh Arma, nå blei jeg så emosjonell at jeg måtte gå og spise litt sjokolade