Monday, May 04, 2009

High five

Ting jeg liker over middels godt.

1. Kirsebæryoghurt.
- Til dere som valfarter til söta bror (gjerne utlendinger eller harry mennesker (jeg havner i den første katergorien)), det FINNES kirsebæryoghurt der borte. Her i Norge finnes den kun som såkalt "drikkeyoghurt". Eventuelt "utvannet yoghurt" som jeg ville kalt det. Men her er et bilde. Memorize


2. Sjokoladen uttapå Royal Mandel.
- Her om dagen befant jeg meg i veldig vanlig situasjon (dog noe bisarr). Jeg satt og lynspiste en fake Royal Mandel (den fra Hjem-is) (er den fake? Hvem kom først liksom? Høna eller egget?). Jeg mistet da rett og slett hele isen på teppet. FAENHORE, tenkte jeg først. Men så tok jeg isen opp og kom på at jeg en gang sverget på å gjøre hva som helst for å slippe å kaste sjokoladen utenpå isen. Tre sekunder senere begynte jeg å plukke sjokoladen av isen og benyttet da anlendingen til å kaste vaniljeisen. Det er jo ulogisk, tenker du. Det var jo sjokoladen som var i bakken, den beskyttet jo selve isen. WELL WHO GIVES A DAMN, tenker jeg. Sjokoladen spises.


3. Skrive ting inn i almanakken etter at dagen er forbi.
- HVORFOR? Igjen, ulogisk. Men jeg liker ikke å skrive ting inn i almanakken på forhånd, for det er så ofte at planene blir endret. Og jeg liker egentlig ikke planendringer i seg selv, så det er enda verre hvis de er SKREVET NED, for deretter å bli krysset over. Å, nå var jeg rar. Jeje, true story.

4. Tallet 5
- Ulogisk av meg å skrive det på punkt nr.4, men hei, jeg er en rebell. Det finnes en god forklaring på hvorfor tallet fem er spesielt fint.
* Det er lett å gange med andre tall
* Hvis man deler tallet, så er det to og to på hver sin side av den ene i midten. Av en eller annen grunn så er dette en veldig stor del av grunnen til at jeg liker tallet.
* Jeg liker veldig godt å telle femmere i kassa på jobben. De er alltid to og to og de danner et rundt tall.

5. Leke med tennisball når jeg er alene.
- Ikke misforstå! Jeg spiller IKKE tennis (kunne jeg aldri gjort). Når jeg er er alene, så kan jeg ha det over middels gøy med en slik liten ball. Jeg kaster den i luften og som oftest så fanger jeg den igjen. Og hvis jeg ikke fanger den, så er det ingen der som ser dumt på meg.

Gid det fantes en tennisball-rund is, med nøttete sjokolade utenpå og kirsebæryoghurt inni. Kanskje fem stykker? Så kunne jeg spist og fått masse på fingrene og bladd gjennom almanakken min og skrevet hva jeg hadde gjort den dagen.

11 comments:

Anonymous said...

Det med almanakken gjør jeg også! Jeg glemmer ofte hva jeg skal, men husker hva jeg har gjort. Så da skriver jeg det opp dagen etter :)

heidi said...

tine har jo en kirsebæryoughurt? tror tror jeg, i en sånn stor boks tho. :)

EFFIE said...

haha, herlig liste:)

Ida said...

Finfin liste! Jeg har en anbefaling; Du burde kjøpe den isen fra diplomis med kirsebær og sjokolade! Besti verden!

julie aida said...

SHEEEEEEEET!!! SOULMATES

det er det jeg har sagt hele tiden. og btw den isen er best pga sjokoladen

Fomp said...

Jammen herregud, det finnes jo vanlig kirsebæryoghurt!!!!! PS. ja det er diggs!! Og nei det er ikke diggs at sønnen min er allergisk mot melk for det betyr jeg må holde meg unna også!

Anonymous said...

arma, jeg elsker deg!

Marie said...

Samme som Anonymern her ovenfor meg

PS: Nå skal jeg på butikken og kjøpe årets første is, du kan jo bare gjette hvilken det blir.

Nugget said...

jeg liker også tallet fem. eller, oddetall generellt. liker tanken på en midten. meg.

Anonymous said...

haha du er bare herlig!

Cam said...

jeg gjør også nr 3 heele tiden. Tror det er så jeg kan se tilbake å se hva jeg faktisk har bedrevet tiden med (where did it go? :S), og da kan jeg ikke ha noe FEIL! Da blir det bare kluss.