Sunday, March 22, 2009

Arma, the bush kangaroo

Folk har en tendens til å spørre meg om litt forskjellig angående neste år. Derfor samler jeg alle spørsmålene i ett blogginnlegg.

Halla, armiss, hva skjera? Hva skal du egentlig neste år?
- Jeg flytter til Australia 31.august og skal være der et år.

Hva skal du der a?
- Der skal jeg reise og leva livet.

Hvem drar du med?
- Jeg drar alene.

OFFOR I HÆLVETTE DRAR DU ALENE?
- Fordi ingen har tid/anledning/penger/LYST til å bli med meg

Du kommer jo til å bli drept/ranet/voldtatt opptil flere ganger???
- Ja, det stemmer.

Jamen, i hælvette. HVORFOR?
- Fordi jeg ikke sitte som førtiåring og tenke på hva som kunne ha skjedd hvis jeg dro.

Koster ikke det her horemye?
- Neida. Førti tusen. Okei, det er jo mye da, men det kunne blitt billigere. Flybillettene (NY --> SanFran -- (komme seg ned til LA på egenhånd) --> LA --> Fiji --> Sydney --> Thailand --> Norge) koster bare seksten tusen. Og det er egentlig ganske lite, med tanke på hvor jeg skal.
Men jeg må bare poengtere at ELLEVE tusen går til forsikring. Man må ha sånn superforsikring når man er borte så lenge.

Tror du at du får noe ut av det? Ville du ikke heller studert?
- Regner med at jeg får NOE ut av det. Det hadde jeg fått om jeg hadde sitti på en fortauskant og kikket i bakken hele året. Og de som kjenner meg vet at jeg er litt sosial, så regner med at jeg blir kjent med endel mennesker.
Nei, jeg ville ikke heller studert for jeg aner ikke hva jeg vil studere. Jeg vetke om jeg i det hele tatt vil studere.

Hvor i Australia skal du bo?
- Det eneste jeg vet er at jeg skal bo i Sydney de fire første dagene. Etter det drar jeg where the wind takes me.

SÅNN. Regner med at jeg sveipet over det meste. Om det er noe mer, så ere jo bare å spørre vettu. Så tar jeg updater blogginnlegget.

8 comments:

heidi said...

hvor i aus skal du bo?

Nina said...

jeg vil bli med

Anonymous said...

jeg blir med

Anonymous said...

du bestemte deg jo tidlig for å dra aleine. etter det har ingen turt å spørre om de kan være med. TENK

Anonymous said...

Jeg hadde pakka sekken tvert hadde det ikke vært for skolen. Men når jeg er ferdig med bacheloren ligger verden for mine føtter! Mohaha.

Jeg lo godt av URL forslagene dine! Damn at det ikke går ann å forandre de nå=P

Ingvild said...

Kult bildee, hihi. Det eneste som er kjipt med å dra alene er at du i bunn og grunn alltid er alene. Du kjenner ikke noen så godt at du føler du får noe ut av de dype samtalene. Men igjen, så blir du kjent med så mange at du sannsynligvis vil reise/flytte sammen med noen. Og ja, det er verdt det! Jeg visste heller ikke hva jeg ville studere, så jeg dro hit, og det var verdt alle penga - minus de pengene jeg ikke har ;o Men, jeg skal jo hjem snart - 2 uker igjen :o MEN (!!), jeg skal tilbake igjen. Muligens til neste vinter, altså januar-ish. Gleder meg allerede ;>

Anonymous said...

Reiser du gjennom et selskap? eller har du planlagt alt selv?

Anonymous said...

Håper du får noen av de beste opplevelsene i livet ditt so far der nede! Skulle gjerne dratt selv :)