Saturday, January 10, 2009

Drittjordbærlue

Bestemora til Marte sier at man ikke får sove når det er fullmåne. Jeg sier at man bekymrer seg mer når det er fullmåne og at man får en klump i magen. Det er verken bekymring eller klumper i magen min akkurat nå. Kanskje det ikke er helt fullmåne enda. Først trodde jeg det gikk et ekkelt, skummelt gufs gjennom rommet. Det lille rommet der hvor klokka viser 01:27. Det viser seg bare at det blåser litt gjennom den sprekken i vinduet. Men det kan jo være ganske skummelt, det også.
Marte og jeg har pratet på face ganske seint to kvelder den siste uka. Vi har pratet om at man blir så rar når man er trøtt. Man blir tankefull og ekkel. Marte f.eks. slettet sånn ca 200 venner fra facebook bare fordi det var kveld og mørkt og hun var kanskje litt trøtt. Neste dag angret hun, det var slutt på snokingen. Man tenker ikke langt på kvelden. Man tenker kanskje så langt som til det sekundet man legger seg. Man tenker ikke at det kommer en morgendag og kanskje man vil snoke når morgendagen er der. Nå vurderer hun å untagge alle bildene av seg selv. Jeg må stoppe henne.
Nå lurer jeg sånn på hva folk gjør når mørket inntreffer. Jeg begynner å rydde, jeg. Og så skriver jeg sånne ikke-morsomme innlegg.

Fant forresten en ganske kul rumpekiwi idag...IKKE for å bytte tema ellerno altså................

10 comments:

Camilla Didriksen said...

Haha, morsom kiwi!

Mary Lou said...

Jeg legger ut om alt til alle om kvelden. Også hører jeg på dårlig tance og skriver følsomme blogginlegg

Anonymous said...

Jeg sover jeg!! Greit?

Linnéa said...

når mørket inntreffer skriver jeg nesten ett emoinnlegg i bloggen, eller så sletter jeg den nesten. sovner alltid.

Julie said...

Mimmi sier også at man ikke får sove når det er fullmåne! O gdet verste er at det har stemt på meg noe gagner, at jeg har sovet dårlig den natta, også har je gsett når jeg har stått opp at det har vært fullmåne. Merkelig

Anonymous said...

I forrige uke gjorde jeg akkurat det sammme... Sletta masse venner på face, når jeg egentlig burde lagt meg!

Anonymous said...

Arma er du ifra bosnia :-)?

Anonymous said...

Arma er du ifra bosnia :-)?

Nugget said...

når jeg er trøtt så sovner jeg som regel. det være seg på bussen, på kjøkkenstolen, på byn osv. problematisk.

Anonymous said...

fin kiwifitte!