Monday, March 10, 2008

Tannlegebesøk

På venterommet her hos Kongsberg Tannklinikk har de bestemt seg for å plassere en stygg klokke på veggen. Det er greit at klokka er stygg, men det som ikke er greit er at den tikker så utrolig høyt. Jeg vet ikke om det er situasjonen som gjør at jeg tror at klokka tikker høyt eller om den faktisk gjør det. Hvis den faktisk tikker høyt, så er det slemt av dem å kjøpe en klokke som gjør det, bare sånn at vi skal tro at det er situasjonen som gjør at vi tror at klokka tikker høyt. Jeg er ikke redd for tannleger engang, men nå blir jeg det – bare på grunn av denne klokka. Dette er en industri som har klart seg gjennom tidene, på tross av at 90% av befolkningen er redd den. KJØP KLOKKER SOM IKKE TIKKER SÅ HØYT DA.



















Men det gikk bra hos tannlegen da... Idag var jeg så heldig at jeg fikk borret en tann. Uten bedøvelse. Ikke for å virke tøff , men siden jeg må betale. Jeg kom ut av tannlegekontoret bare 126 kr. fattigere! Thankyouverymuch.

9 comments:

the actor said...

Så bra du overlevde!
Jeg tror bedøvelse er ganske dyrt. Jeg fikk det i helga.
For ei lusen sprøyte og 2 sting, betalte jeg trehundreogettellerannet.

Anonymous said...

Sist gang jeg var hos tannlegen fikk jeg 4 sprøyter.. Jeg ble nervøs; begynte å tenke på hvor jæævlig mye det kom til å koste, men så var a så grei at hun ikke ville ha penger av meg (siden det ikke ble noe borring)
Vet ikke om jeg skal le eller gråte, jeg. Seriøst.

Unknown said...

Veit dere hva tannlegen gjør når han ikke får trukket ei tann?




............Setter opp vinduet sånn at det skal bli litt mer trekk

Bare Hanne said...

Tannlege e vondt å fælt :(

Men 126 va BILLIG!?

Jon said...

Da jeg var liten trekte pappa de løse tennene mine med leatherman. Seriøøst!

Arma said...

jeg elsker vitsene dine, kristin.
Grunnen til at det var så billig er at jeg bare er atten år.
Og jon, du kommer tross alt fra en øy. Der er alt mulig. Lost, ikkesant.

Anonymous said...

I Bosnia trakk jeg en tann uten bedøvelse, og med sånn stor tang greie.

Veldig tredje-verden-ish.

Julie said...

hahhaha kristin

Eirik Andreas said...

hahaha, tannlegen er en ubehagelig person!