Thursday, January 31, 2008

SO close

Idag.....
Herlig start. Jeg begynner egentlig på skolen ti på to på torsdager. MEN jeg hadde tannlegetime "kvart over åtte". Grunnen til at jeg bruker disse to " ", er at jeg ikke hadde tannlegetime kvart over åtte. Jeg hadde kvart på ni. Dama i skranken var snill (grunnet mitt for-hyggelig-til-at-jeg-faktisk-er-hyggelig-siden-jeg-faktisk-er-sint-stemme) og fiksa tannpleier til meg før tida.
Anywho... Jeg satte meg ned i stolen, hu kjørte den så langt bakover at jeg følte at jeg kom til å tippe over, hu pirka i meg og blåste litt.
"Ja, men dette ser egentlig helt fint ut"
"Så flott da. Litt lite spennende, men det er helt greit for meg" :)

Idet jeg reiser meg opp fra stolen sier hun
"Nei, vent litt. Det ser ut som at det kanskje er et hull her"
....
Faenfaenfaenfaenfaen.
"Ja, da får du time 10.mars, så fikser vi det"

Jeg står der med min lekreste britney(på en dårlig dag)-sveis og uten sminke, klar for å dra hjem og legge meg før jeg skal på skolen....
"Ja, så ser det ut som at du skal begynne å betale for tannlege, nå ja"
Mamma hadde sagt at jeg bare kunne be dem sende regning hjem
"Det blir 60 kroner i gebyrer i tillegg"
Hææææææææææææææææ? Jeg skulle jo bare betale hundre kroner uansett.
"Okei, da betaler jeg nå, jeg...heh", sa jeg

Ulempe med å være over atten: Betale for smerte.
Og hvor mye må jeg ut med neste gang?
Jeg tror de beregner prisen utifra hvor vond behandlingen er.
Vondere = mer å betale. It's gonna hurt.

Jeg skulle ønske jeg var sytten og bekymringsløs.

10 comments:

Silje Johansen said...

Det er litt deilig å være sytten hos tannlegen. "Haha, du har gått fem år på skolen for å bruke en time på meg uten at jeg betaler for det" - neida. Men det er greit å utnytte det mens man kan. Jeg har tannlegetime en gang i måneden!

Anonymous said...

Ikke si sånn a... for jeg MÅ til tannlegen, ikke fordi jeg har vondt eller noe men jeg misstenker at jeg har en fremmed tann som presser ned i kjevebeinet..
Det er ikke vondt, men hvordan skal jeg ellers finne ut at jeg faktisk har det uten å gå til tannlegen?!
Jeg måtte ikke betale fordet om jeg er 18..
Det finner jeg unaturlig ettersom du måtte betale!

Arma said...

Etter nyttår så må alle som er atten betale.
Når jeg blir mektig skal de betale MEG. Veit ikke for hva, men de skal betale meg

Linnéa said...

Jeg må forte meg til tannlegen før jeg blir 18!!!

Julie said...

tannlegene er så sleipe ass.. de har nesten ikke kalt meg inn til nooen tannlegetimer.. og i fjrr (eller var det enda lenger siden?) jeg var der, så hadde jeg et potensiet hull, men som kunne unngås. Har de fulgt det opp? åneida.. de har venta, slik at jeg nå må betale det selv

sleipinger,og jeg er sur på meg selv for at jeg ikke kom på å bestille time før nyttår. faen

Jon said...

Er det tannlege-sesong eller noe? Lagt merke til at alle har skrevet innlegg om tannlege-time denne uka! Og det minner meg på at jeg og må ...hmpf
Lykke til med tanna

Unknown said...

jeg trodde man fikk gratis til man var tjue??

Eirin said...

og forbanna visdomstenner. Det gjør dritvondt når de kommer.. også må man bare trekke de!

Espen said...

...jeg var hos tannlegen for 5 dager sida! Og jeg hadde 8:15 jeg også, på en dag jeg begynner seinere! Grrr...
Og du skulle sett jeg ble overraska da tannlegen sa "jah, det blir 125 kroner."
Jeg er for faen ikke vant til å betale sånt

Anonymous said...

Åå, jeg kjenner til den pengeinnkrevinga der! Sleipe tannleger! Tenk når vi blir 20, da må vi betale 80% mer enn nå :O Da skal jeg slutte å gå til tannlegen..:p