Saturday, June 02, 2007

07:04


Klokka var 07:04. Det var da jeg lukket opp øynene for andre gang denne søndagen. Første gangen var 06:00. Da ringte nemlig klokka.

Fredag kveld stilte jeg klokka. Sånn at den skulle ringe 06:00 på lørdag. Jeg våkna selvfølgelig 05:53. Så jeg stod inne på badet da den ringte. Anita rakk ikke engang å ringe meg og si at hun stod utenfor, før jeg hadde løpt ut og åpnet bildøra. Hei, Anita.

Hei, mann på G-sport. Hei, ny sykkel. Jeg fikk meg ny sykkel. Den er svart. Med kurv. Digg å sykle på, men jeg ville ikke sykle hjem etter jobb. Så vi fikk presset den inni bilen til Anita. Da bøyde vi skjermen på hjulet foran.

Den skjermen irriterte meg da jeg skulle til Eirin. Da tok jeg frem en lighter og en saks og begynte å smelte og klippe litt. Jeg fikset den litt. Jeg traff forresten mannen som solgte meg sykkelen oppe på åsen. Heh.

Hos Eirin skulle det prøves parykk, hoppes, dettes og grilles. De fleste prøvde parykken, Marie og Marita hoppet på meg, Marie var den som datt og alle grillet bortsett fra Arma som satt og spiste knekkebrød med ost. Sjokkerende.



Da jeg syklet hjem var det en drittunge som skulle prøve å skremme meg. Jeg skvatt ikke, for jeg har så god selvtillitt på min nye sykkel. Og fordi jeg hadde propper i ørene og da hører jeg ikke et fly engang.

Jeg la meg nesten med en gang da jeg kom hjem. Men jeg måtte dusje først da. Etter at jeg hadde dusja gadd jeg ikke engang å ta noen produkter i håret og da må jeg ha vært trøtt. Med håndkle på puta hadde jeg virkelig tenkt til å sove godt.

Den gang ei. Naboen spilte dritthøy musikk igjen. Jeg spurte mamma om hun kunne be dem slå av musikken, men det ville hun ikke. Da la jeg meg på et annet rom. Dyne og pute med håndkle slo følge med meg.

Støvsugeren var så utrolig fint plassert foran døra. Der skulle jeg forbi og jeg var trøtt. Jeg kan ikke huske sist jeg snublet i en støvsuger, men jeg gjorde det nå. Der lå jeg på gulvet med puta i den ene handa og dyna under meg. Jeg kjente pulsen min i tærene. Au.

Her bråket det ikke. Det eneste som bråket i hodet mitt nå, var eksamen. Uansett hva jeg tenkte på, ble det til at jeg tenkte på eksamen.

Klokken 07:04 ble det til at jeg begynte å øve på eksamen. Og se her ja, nå er klokken 08:49. Jeg har faktisk gjort litt. Jeg bare hadde pause med milkshake og blogg. Deilig. Engelsk historie venter på meg. 08:50.

5 comments:

Ragnhild said...

The Strokes ligger som nr. 4 på last.fm ser jeg.
Bra, Arma.

Unknown said...

Kunne ikke du bedt naboen skru av musikken?

Anonymous said...

Jeg har fortsatt vondt...øm

Eveline said...

Kunne du ikke bare lånt den parykken og blitt med på festen til naboen??

Ragnhild said...

Ja, den parykken var sjukt kul.