Monday, April 14, 2008

Nå skal jeg fortelle noe trist....

Jeg hater å bli lurt. Virkelig. Det er det verste. Spesielt når folk ler av meg etterpå. Og kanskje hater jeg det enda mer når det er familien min som lurer meg.

En sommer hadde jeg plantet gulrøtter i hagen. Jeg var lykkelig. Det var min første plante. Og så skulle jeg få spise dem når de ble store.
Mamma og jeg dro til Bosnia og skulle være der fem uker. Da skulle pappa passe på disse dyrebare gulrøttene.
Da vi kom hjem så var de SÅÅÅ STORE! Jeg fikk helt sjokk! Pappa hadde passet så godt på dem og han sa at han hadde vannet dem hveeeeeeer dag mens vi var borte.
Da jeg spiste dem var jeg så stolt over meg selv og over pappa som hadde vært så flink.

Lite visste jeg om at pappa hadde vært på Kiwi rett før vi kom. Der hadde han kjøpt gulrøtter og puttet dem nedi jorda. Han hadde glemt å vanne de jeg hadde plantet, de fem ukene vi var borte.
Dette fikk jeg først vite noen år senere. It broke my heart.

Dette er nesten like ille som da katten min døde og de sa at "den dro på kattehotell i Drammen"..............................

24 comments:

KamillaK said...

neeei så dårlig gjort. hater å bli lurt selv, det er rett og slett bare IKKE gøy.

Linnéa said...

Seriøst, dumme unge

Anonymous said...

kattehotell i drammen
hahahaha

Anonymous said...

nå blei jeg lei meg (IKKE ironi.. hvertfall ikke.. seriøst, det var IKKE ironi i det HELE tatt)

Ragnhild said...

Hahaha

Anonymous said...

HÆ!? HAr du hatt katt??? Det ante jeg ikke

Hawre said...

Hahaha!! Jeg husker vi lo godt av det hjemme hos deg en gang. Altså, VI lo, du var ikke særlig glad :)

Og når i huleste har du hatt katt? Jeg mener, jeg har jo kjent deg en stund.

V said...

Haha, nei så jævlig. Kjøper gulerøtter og kattehotell i drammen. Haha

*Ida* said...

pappaen min glemte å vanne blomsten min en sommer. han kjøpte også ny, men han kjøpte feil... så den gikk jeg ikke på.

Mary Lou said...

hahahha drammen hahaha. Drammen er herlig da.

Arma said...

Katt hadde jeg da jeg var fem-seks år. Jeg skjønte dette med "hotellet" da jeg var tolv-tretten.

Anonymous said...

Haha! Nå lo jeg godt! Jeg må bare si; Armi og Papi<3

Julie said...

jeg hadde en gullfisk som het doffen, men så dævva'n, og mamma sa han var på feriekoloni, for å kjenne litt på det å være seg selv

Bare Hanne said...

:/ Den e leeei..

Jon said...

herregud jeg ler. Jeg har hatt sikkert 6 katter i oppveksten, som har "bestemte seg for å flytte til skogen". Pappa skøt hver eneste én...

Anonymous said...

har DU hatt katt Arma? Kan jeg aldri tenke meg. (Felix!)

Anonymous said...

Håper ikke katten din så ut som Felix

Unknown said...

håper ikke katten din oppførte seg som felix

Anonymous said...

eh, favorittspaden min hadde visst gravd seg ned i jorda etter spadeparadiset. skjer med dårlig fantasi hos foreldre?

Anonymous said...

nå kom jeg på at jeg må vaske bollen til tony. takk, julie.

Anonymous said...

LOL!

men det er dårlig gjort. syns du burde ta igjen. hvordan vet jeg ikke.

Sarah said...

Kjenner meg igjen der ja, det tok lang tid før jeg skjønte at katten til mormor og morfar ikke hadde flyttet til skogen og fått seg kattekjæreste, men at morfar faktisk hadde tatt livet av den. Huff..hater å bli lurt.

m said...

DET må ha vært traumatisk, det.

the actor said...

HAHAHAHAHA!
Din tata <3