Sunday, February 03, 2008

Reiseliv

Ifjor var jeg i utlandet fire ganger (om man ikke regner med harryturene til Sverige, for da hadde jeg vært oppe i søttiåtte).

Første turen gikk til Budapest. Der var jeg med Amela (søs), Kjetil (ektemannen hennar) og Marie. Vi dro 11.mars, vekk fra snø og drit i Norge til tjue grader i Ungarn.


Kort tid senere (2. april) fløy Anita og jeg til London og shoppet litt. "Litt". Det var hardt for lommeboken, men vi hadde det dritgøy.


Mot slutten av sommerferien var Marita, Marie, Elisabeth, Siri, Charlotte og jeg i Kos, Hellas. Der vare sol, sommer og gøy.

Og så vare Køben 1.oktober. Der var jeg med Kristin. Vi så Bill Clinton, kongefamilien OG foreldra til Marte (på EN dag). Vi besøkte også Carlsberg.

Grunnen til at jeg nevner dette nå er at jeg ikke vet hvor jeg skal i år. Eller jo, jeg skal jo til Rhodos 9.juli.
MEN har dere noget å anbefale meg? Kanskje et sted jeg ikke har vært?
Jeg har vært omtrent hele Kroatia, men ikke så mange andre steder enn Kos (og nå også Rhodos).
Tell me your secrets.

13 comments:

Espen said...

GO TO MANCHESTER!

Det er veldig flott der. Ikke London-flott, og ikke er de i nærheten av London når det gjelder shopping-muligheter. Det er liksom ikke så stort, og det passer i alle fall meg bra.

Men jeg kan vel utelukke Nederland siden du hater språket?

Espen said...

Og herregud, at du ikke ser en mulighet til ordspill når det finnes en: "Mot slutten av sommerferien var Marita, Marie, Elisabeth, Siri, Charlotte og jeg i Kos, Hellas. Der vare sol, sommer og gøy."
...og KOS? Hæ? Heh? Skjønterun?

Arma said...

Ja, DEN var ny, espen! DRITny

Linnéa said...

Men ser liksom kontrasten mellom Ungarn og London. I Ungarn disser mann.

Også jeg anbefaler Manchester. Og Island. Og Ayia Napa. Stort sett stedene jeg har vært, da.

Eller Magaluf samtidig som meg??

the actor said...

Altså, man kan aldri få nok av London <3

Arma said...

Hadde vært morsomt om JEG (random) dukket opp på magaluf. Alene. Ute og fester. Treffer deg "tilfeldig"

Julie said...

Paris<3 Praha<3 Côte d'Azur<3 Island! (Der har jeg ikke vært, men har utrolig lyst)

Og faktisk så var Belgia veldig fint.. blei positivt overraska der altså.. Brugge var helt fantastisk! (en by i belgia), og Antwerpen og Brussel hadde god shopping.

Jon said...

oklaoma vel! Kremt..
Søte bilder da arma!

VIGGO said...

HVA faen espen?!?!? Go to hell? (manchester)
Når var du der? og HAR det klikka for deg?
Tør jeg anbefale den perfekte byen som ligger ved elva mersey, nemlig LIVERPOOL! :D Som btw er European Capital of Culture Year 2008!

VIGGO said...

Freshe bilder daaa ms.Globetrotter. Anbefaler du køb1 for vinterferiebesøk eller? vurderer altså

Eirin said...

Barcelona!!! Dit skal jeg!
magaluf var bare ok...
Også må jo Kenya nevnes. Kankskje ikke det tryggeste stedet å dra akkurat nå, men det er det beste jeg har opplevd!

UK er vel selvsagt

Lisa. said...

Når du er på Rhodos anbefaler jeg å ta båten inn til Icmeler i Tyrkia. Tar sånn 50min tror jeg. Der er hvertfall kjempefint og gøy :D

Espen said...

Ja, Viggo, Manchester. Liverpool er ærlig talt en rønne i forhold, men de har bedra seg fælt siden de fikk kulturhovedstaten i år (sammen med blant andre Stavanger).

Manchester er flott da, seriøst. Og jeg var der i forbindelse med Oasis. De er City-fans altså, og de spilte på deres hjemmestadion.